CRM’e İhtiyacınız Olduğunu Nasıl Anlarsınız?

Posted by melis
Category:

Bir önceki yazımızda (CRM Nedir, Kimler Kullanmalıdır?) CRM çözümlerinin hangi süreçleri nasıl iyileştirdiğinden ve hangi departmanların mutlaka kullanması gerektiğinden bahsetmiştik. İyi bir CRM Uygulaması, şirketlerin potansiyel fırsatlarını ve mevcut ilişkilerini optimize ederek müşteri memnuniyetini arttırdığı gibi satış oranlarını da olumlu etkilemektedir.

Firmaların herhangi bir çözüm satın almadan önce ilgili ürün ve hizmetlerden beklentilerinin ile beraber satın almaya kendisini sevk eden ihtiyaçları bulunmaktadır. Bu konuda şirketlerin en yaygın taleplerine ve bir CRM çözümüne ihtiyacınız olduğunu nasıl anlayabileceğinize göz atalım.

 

 

Dökümanlar ve Tablolar İçinde Kayboluyor Olabilirsiniz

Dijitalleşme ile beraber şirketler verilerini, kurum olarak kullandıkları yazılımlarda depolamayı tercih etmektedir. Henüz bu adımı atmadı iseniz dökümanlarınızı excel, word, e-mail gibi farklı ortamlarda düzenli olmayan bir şekilde depoluyor olabilirsiniz. Bu sebeple doğru zamanda doğru veriye erişim ve bu verilerin raporlanabilirliği daha zor hale gelir, kurumsal hafızanızın oluşması yavaşlar.

Potansiyel ve Mevcut Müşterilerinizi Takip Etmekte Zorlanıyor Olabilirsiniz

Hangi satış ve pazarlama çalışanınız hangi müşteriyi takip etmekte veya ilgili bir potansiyel müşteri ile satışın hangi aşamasındasınız gibi sorulara hızlıca yanıt veremiyorsanız, bu bir işaret olabilir. Müşteri verileri, satış döngüleri, gerçekleştirilen pazarlama faaliyetleri, ziyaretler ve teklif çalışmaları vb. birçok veriye CRM sistemi üzerinden birkaç tık ile erişebilirsiniz.

Önemli Verilerinizi Kaybediyor Olabilirsiniz

Gerçekleştirilen tüm çalışmaların merkezi bir sistemde toplanmaması veri kaybına sebep olabilir. Arıza yaşanması, çalışanların işten ayrılması gibi sebepler ile mevcut verileriniz kaybolabilir ve bunun ikamesi pek mümkün olmayacağı için zaman, bütçe ve müşteri kayıpları yaşamış olursunuz.

Departmanlar Arası Veri Akışı ve İş Takibi Zorlaşıyor Olabilir

Kurumsal yazılım çözümleri, ekipler arası iş akışı takibini oldukça kolay bir hale getirir. Ortak bir yazılım bulunmadığı takdirde satış, pazarlama, operasyon, muhasebe, finans gibi farklı departmanların çalışmaları sadece o ekip içinde kalabilir.

Öte yandan pazarlama ve satış gibi birbiri ile iç içe olan birimlerin çalışmaları da birbirini etkilemektedir. Örneğin pazarlamaya ayrılan bütçe ne kadar satış gerçekleşmesini sağlamış veya hangi pazarlama kanallarından yeni müşteriler elde edilmiş gibi kritik sorularına CRM çözümleri hızlıca yanıt verebilir aksi takdirde departmanlar arası veri akışı zayıf; analitik raporlamalar ve yönetimsel iş zekası kararları eksik kalabilir.